vineri, 11 februarie 2011

Noutati

        A fost un semestru foarte greu pentru noi,cu comasarea elevilor de gimnaziu  si cu du-te-vino-ul continuu intre 2 scoli.Cu clasele de a 9-a  noi, pe care inca ne straduim sa le disciplinam  si sa le facem sa inteleaga rostul scolii si a regulilor,cu tot felul de monitorizari si inspectii, si mai ales cu straduinta de a aplica macar ceva invatat la Sinaia sau in Finlanda.
         Eu,ca profesor de engleza in scoala mea,am realizat 3 lucruri noi: un laborator de limba engleza,am pornit Clubul de Engleza si am scos primul numar al unei Reviste de  Engleza pentru elevi. Aceasta a fost foarte bine primita de catre acestia,fapt ce ne-a bucurat nespus si ne justifica pe deplin demersul.




          La clasa,am inceput impreuna cu copiii sa lucram la elaborarea de portofolii pentru autoevaluare.Am inceput cu cei de clasa a 3-a.Primele 10 minute din ora avem warm -up din portofoliu,dupa care ne vedem de lectia propriu-zisa.La clasa a 4-a,au inceput textele mai consistente si am de gand sa facem joc de rol cu tot ce e dialog.Mai folosesc cartonase, ii impart pe grupe si facem competition.La lectia despre anotimpuri,dintr-un grup de cartonase,le-am cerut sa aleaga anotimpurile si sa asocieze cu fiecare dintre ele,care luni ale anului le apartin si ce activitati facem in aceste perioade de timp.Acum ma gandesc deja mai departe si vreau,ca bonus,sa alternez la sfarsitul orei,fie un cantecel nou,fie sa incepem sa descoperim lumea povestilor.Problema e ca povestile sunt spuse la timpul trecut si noi n-am facut inca Past tense,dar nu cred ca e o problema daca devansez putin.Oricum ar trebui sa la placa destul ca sa ne apucam sa invatam si formele de trecut ale  unor verbe neregulate.La clasele a 6-a si a 7-a,am inceput quick test de 10-15 minute la inceputul orelor pentru care au avut de invatat cuvinte noi.Li s-a cerut sa redea expresii(nu cuvinte),din romana in engleza si invers.Dupa primul astfel de test,am avut o discutie si i-am rugat sa se autoevalueze si sa raspunda de ce rezultatul nu i-a multumit.Toti au recunoscut ca nu au invatat suficient.Precizez ca au avut ca sarcina sa invete noul vocabular,dar nu au fost anuntati despre test dinainte.Desi am clase noi la gimnaziu(dupa comasare) si copiii au avut anul trecut alta profesoara,sunt foarte multumita de copii si de atmosfera din timpul orelor.Din pacate,in ceea ce-i priveste pe noii mei elevi de la liceu sunt mai rezervata,dar faza de acomodare a trecut si problemele de disciplina s-au rezolvat. 

















        Am desfasurat variate activitati extracurriculare,de asemenea:Serbarea de Craciun,Halloween,Campanie non-violenta in scoala ce s-a concretizat intr-un proiect,am mai aplicat in proiectul de obtinere de fonduri pentru material didactic.Eu personal mentin comunicarea cu viitorii parteneri:Scoala Internationala de la Cluj si  o scoala din Mynamaki,Finlanda.La sfarsitul lunii aprilie vom merge in vizita la Cluj, iar la inceputul verii vom demara concret parteneriatul cu Mynamaki,acestia fiind foarte ocupati acum cu examene nationale si cu alte proiecte deja incepute.Eu sunt foarte interesata de parteneriate reale,de durata,care sa ne stabilizeze si sa ne foloseasca.Mai atasez cateva imagini ce ne caracterizeaza activitatea.

Un comentariu: