sâmbătă, 13 noiembrie 2010

Mai bine mai tarziu decat niciodata!!!

Hello,am revenit!(cu greu,recunosc!)Incep sa-mi scriu deja "memoriile"!Predau engleza la clasele:a 3-a si a 4-a,a 6-a si a7-a,a 9-a,a 10-a,a11-a si a12-a.Sunt spontana,si faptul ca predau si la "mici"si la "mari" imi place foarte mult.Copiii sunt foarte diferiti si intelectual si emotional si este foarte provocator sa gasesti calea catre sufletele si mintile lor.
O sa scriu cateva dintre activitatile pe care le-am incercat anul asta la clasa:
-la cl.a 3-a,folosesc f mult cartonase;chiar ora trecuta,dupa ce am invatat prepozitiile-in,on,near,under-am scris propozitii pe cartonase,de genul-The schoolbag is under the teacher's desk-am ascuns ghiozdanul sub catedra fara sa vada ei.La fel,trebuiau sa indice calculatorul,buretele,stilouri,banci,daca intelegeau continutul propozitiilor de pe cartonase.De obicei,in astfel de cazuri,facem"competition".Sunt 3 echipe,pt ca sunt 3 randuri de banci,tinem deja un scor,etc.Nu e f usor,ca sunt agitati si zgomotosi,dar ne straduim.
-la cl.a 4-a,cand am invatat-Jobs-am folosit mima.Am ales cativa copii sa mimeze meseriile si ceilalti sa dea raspunsurile in engleza.Mai nou,ne-am apucat de cantat.Am un CD cu cantecele f ritmate in engleza si cantate si cu text si fara(karaoke) si la sfarsitul orei cantam mereu.De cand intru pe usa,se uita sa vada daca am plasa cu CD-playerul.Intai muncim,apoi ne relaxam.Merge bine.Copiii sunt plini de viata,efectiv ma fac fericita.
-la clasa a 7-a,lucram f mult in perechi pe conversatie.Manualul e generos-Snapshot-are situatii concrete,texte,dialog si sugestii pt gramatica.
-la clasa a 9-a,inainte sa predau-Around London-le-am aratat poze din Londra facute de mine,apoi am studiat textul lectiei,dupa care le-am prezentat Londra in power point,dar au trebuit ei sa completeze prezentarea cu explicatii,informatii din lectie.
-la clasa a 10-a,am facut pluralul substantivelor;inainte de a le preda regulile,le-am cerut sa puna la plural cateva substantive pe care le-am scris pe tabla;trei sferturi au fost gresite.Ei au fost foarte motivati sa fie atenti si chiar s-au pregatit pt ora urmatoare si au fost tot cu mainile pe sus.Au fost f incantati sa-si descopere si sa-si corecteze propriile greseli.
La toate clasele de mai sus,predau doar de anul acesta,pt ca elevii scolii noastre generale s-au mutat in alta locatie si acum avem efective de 28-30 de elevi intr-o clasa.
-la clasa a 12-a,merg pe subiecte pt bac si foarte mult pe -listening-,vizionari de episoade din filme englezesti cu titrare in engleza sau fara si pe -writing tasks-uri.
Am dat drumul clubului de engleza in 5 nov. si e in lucru o revista de engleza.Datalii,data viitoare.  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu