sâmbătă, 13 noiembrie 2010

Our English club

         Am inaugurat clubul in 5 noiembrie,de la ora 16,vineri.Cred ca am fost la fel de emotionata ca si copiii.Le-am facut ecusoane cu cartonase imprimate cu "unionflag".Am pus la punct impreuna reguli ca sa fie totul clar de la inceput.Apoi,le-am impartit cate o foaie pe care era scrisa intrebarea:-What would you like to do at our club?-Am precizat,impreuna cu ei,prin exemple,diferenta dintre- I like/I'd like-,apoi i-am lasat sa dea raspunsul intrebarii de pe foaie.Le-am spus sa faca asta in romana.In timp ce scriau,eu la-am scris pe tabla raspunsuri in engleza,din care puteau sa-si aleaga varianta/variantele dorite.Le-am dat 20 de minute sa invete raspunsurile sau sa construiasca altele cu ajutorul dictionarului.Apoi,ne-am jucat de-a interviul.Eu eram reporterul si ei ,pe rand,raspundeau,in engleza la intrebarea initiala.Toti au folosit timpul eficient si si-au indeplinit sarcina.
         A doua parte a serii a constat in vizionarea unui film.Am ales prima parte a lui Oliver Twist al lui Dickens,facut de BBC.Eu am vazut filmul inainte,personajele si limba,impecabile.I-am avertizat pe copii in legatura cu diferentele dintre perioadele de timp,cu modul de viata diferit al societatii,cu soarta copiilor,etc,pt ca unele scene li s-ar fi putut parea socante.Nu au primit nici o tema scrisa pt acasa,doar sa se gandeasca la tot ce am facut impreuna.
          Vineri,12 noiembrie,la ora 16,am continuat.Acasa,eu am citit raspunsurile de pe foi,eram f curioasa.Copiii au fost f sinceri,de aceea le-am cerut sa raspunda in romana,ca sa se poata exprima fara retineri.M-a impresionat ca cei mai multi au spus ca vor sa invete mai bine sa vorbeasca,sa citeasca,sa-si imbunatateasca gramatica,sa vada filme,sa cante si sa se distreze.Unul a zis ca i-ar placea sa vada filme si sa manance popcorn,asa ca vineri m-am prezentat cu o tava plina cu fursecuri ca sa rontaie la film.Au fost fff incantati si deloc jenati sa le manance.Am vorbit de structura propozitiilor engleze,am luat o propozitie simpla si am complicat-o cat am putut impreuna,explicandu-le si regulile,in acalasi timp.Apoi i-am lasat sa-si construiasca propriile propozitii,dupa care,i-am rugat pe ei sa le corecteze.In prealabil,ei au scris pe tabla toate" creatiile"si apoi au facut ce corectari au crezut de cuviinta.Mie mi-a mai ramas sa corectez corectarile lor si sincer,am avut putine de facut.A urmat apoi,o scurta prezentare despre Londra,doar ca sa-i faca curiosi si apoi,filmul,ca de obicei.M-au rugat cu ardoare sa sting lumina ca sa se vada mai bine pe ecran si au amutit.Cu un minut inainte vibra aerul de neastamparul lor si-apoi parca s-au desprins,ca nu cumva sa piarda ceva din peripetiile lui Oliver.Timpul a trecut pe nesimtite,ingrijitoarea ne-a incuiat in scoala,pt ca nu a mai vazut lumina si a crezut ca am plecat,a fost un pic de suspans,un geam de escaladat de catre mine,dar totul s-a terminat cu bine.De data asta,au primit ca tema,sa caute lucruri interesante despre Londra.
       Nu am mentionat ca este vorba de 13 copii din clasa a7-a,anul 3 de engleza,carora le predau doar de anul acesta.Urmeaza o planificare mai riguroasa a activitatilor,dar am vrut sa am o idee clara despre ei in acest cadru.Felul in care s-au comportat,privirile lor,telefoanele de multumire de la parinti,ma fac sa cred ca am facut o alegere buna pt petrecerea timpului liber,al meu si al lor.Vom merge mai departe!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu